#Kovács Kázmér

Rendszámmal együtt kapják őket lencsevégre, mégis megúszhatják a bírságot a tömegközlekedést zavaró autósok
 

Rendszámmal együtt kapják őket lencsevégre, mégis megúszhatják a bírságot a tömegközlekedést zavaró autósok

Minden nap összesen ezernél több kamera figyeli BKK-járművekről a forgalmat, így látszólag könnyen felelősségre lehetne vonni a tömegközlekedést akadályozó, szabálytalankodó autósokat. A főváros automatizálná is a levideózott szabálysértők bírságolását, de a Belügyminisztérium szerint erre nincs jogi lehetőség. Miért nem alkalmazható ilyen esetekben az, ami a gyorshajtóknál már ma is működik? És mit tesz a BKK és a rendőrség ehelyett?



Külföldi rendszám: a bírságok kétharmadát nem tudták beszedni
 

Külföldi rendszám: a bírságok kétharmadát nem tudták beszedni

A rendőrség mintegy 16 millió forintot szedett be egy tavaly tavaszi akcióban 59 autóstól, akik jogtalanul használták itthon a külföldi rendszámú járműveiket. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal tavaly és idén is közel százmillió forint bevétellel számolt ezen a jogcímen. De hogy ezt teljesült-e például 2012-ben, nem tudtuk meg, mert az adóhivatal közlése szerint ezt nem könnyű megállapítani, mivel "a bírságokat egyesével, manuálisan kell leválogatni és ez hosszú időt vesz igénybe", közölték a hvg.hu-val. Az Európai Unió Bírósága szerint egyébként a magyar szabályozás uniós jogokat sért.

Csikász Brigitta Csikász Brigitta

És mégis a kátyú az úr – meg a spórolás
 

És mégis a kátyú az úr – meg a spórolás

Kora tavasszal érdemes mérőszalaggal, kamerás mobillal felszerelkezve autóba ülni, ugyanis kátyúbaleset esetén a történtek megfelelő dokumentálása elengedhetetlen ahhoz, hogy az ember érvényesítse kárigényét. A Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke, Kovács Kázmér ügyvéd szerint nem feltétlenül kell rendőri intézkedést kérni, a biztosítók azonban ezt ajánlják. Az Autóklub tapasztalatai szerint a károsultak többsége az időt igénylő utánajárás miatt inkább nem kér kártérítést a közút kezelőjétől.

hvg.hu hvg.hu

Ráfizethetnek az autósok a rendőrség felkészületlenségére
 

Ráfizethetnek az autósok a rendőrség felkészületlenségére

Mivel kevés idő maradt a rendőrségnek arra, hogy az új szabálysértési törvényből az állomány minden tagját felkészítsék, nem mindenhol engedték az egyenruhásoknak, hogy helyszíni bírságot szabjanak ki - értesült a hvg.hu. Kovács Kázmér biztosítási szakjogász szerint ha a rendőrök ezt nem tudják teljesíteni, akkor az ő hibájukból kell az autósoknak többet fizetniük.

Csikász Brigitta Csikász Brigitta

Pénzbehajtás vagy törvénykövetés? A jövőben nem mérlegel, csak bírságol a rendőr
 

Pénzbehajtás vagy törvénykövetés? A jövőben nem mérlegel, csak bírságol a rendőr

Már ma is túlburjánzik a rendőrség közigazgatási bírságolási gyakorlata, és ez várhatóan csak fokozódik az április 15-ével életbe lépő, a szabálysértésekről, szabálysértési eljárásokról szóló törvény korábbinál szigorúbb szankciókat lehetővé tevő módosítása után - mondta a hvg.hu-nak Kovács Kázmér ügyvéd, a Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának vezetője. Az új szabályozás nem ismeri például a végszükség vagy a tévedés fogalmát sem, így a vajúdó nejét kórházba szállító, gyorshajtáson ért férj esetében sincs mérlegelés.

Csikász Brigitta Csikász Brigitta


Nincs meg a vétkes sofőr, a sértett szerencséje, hogy megsérült
 

Nincs meg a vétkes sofőr, a sértett szerencséje, hogy megsérült

Nemrég vásárolt autóját siratja egy fiatal nő, miután más hibájából balesetet szenvedett. A biztosító nem akarja a kárt megtéríteni, mivel a vétkes nincs meg. Ugyanakkor mivel a balesetben a nő megsérült, a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) állja a kár rendezését – tudta meg a hvg.hu Kovács Kázmér ügyvédtől, a Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának a vezetőjétől. Ha nem lett volna sérülés, akkor bizony ilyen esetben a kárt is a sértettnek kellene fizetnie.

Cs. B. Cs. B.

Egyesek szerint elhibázott a fővárosi műdugós elképzelés
 

Egyesek szerint elhibázott a fővárosi műdugós elképzelés

Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub (MAK) jogi és érdekvédelmi bizottságának elnöke szerint elhibázott a mesterséges dugó ötlete; a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint megoldást a Bajcsy-Zsilinszky úti és a Rákóczi úti villamosvonalak visszaépítése jelentene, amúgy a forgalomcsökkentés ötletét jónak tartják.

MTI MTI